
HELBURU NAGUSIAK:
-
Osasun-agintaritzek osasun-sistemaren eraldaketaren alderdi garrantzitsu guztiei arrakastaz heltzeko duten gaitasuna indartzea, batez ere irtenbide digitalek emandako eta pertsonan integratutako eta ardaztutako arretara igarotzeko.
-
“Lehen adoptatzaileen” sistemetatik “hurrengo adoptatzaileen” sistemetara jardunbide onenak transferitzen laguntzea.
Zehazki, JADECAREk laguntzaz osasun sistemetaz arduratzen diren agintarien gaitasuna indartuko du:
- Aldaketaren kudeaketan laguntzea eta ezarriko diren praktika pilotuen ondorioz dauden arreta-ereduak berrantolatzea
- Teknologia eta tresna digitalak txertatzea arreta-zerbitzuetan
- Arreta-ibilbideak berrantolatzea, pazienteen esperientzia eta ikuspuntua barne.
- Osasun-langileek teknologia digitalekin eta datuen garapenarekin dituzten funtzioak eta gaitasunak kontuan hartzea eta gainbegiratzea
- Pertsonek eta komunitateek arreta-prozesuan parte hartzeko duten gaitasuna sustatzea
- Herritarrak ahalduntzea, osasun-arretaren arloko erabakietan aktiboki parte har dezaten, pazienteek jakinarazitako datuen erabilera barne
- Ordaintzeko metodo berriak aztertzea
- Errendimendua ebaluatzeko metodo berriak ebaluatzea
Helburu orokor horien irismena, eskala eta hedadura jardunbide egokiak, “Hurrengo adoptatzaileek” ezarriko dituzten eskualde bakoitzera egokituko dira, haien beharren eta tokiko ekintza-estrategiak eta -planak garatzeko duten interesaren arabera.
Hauek dira transferituko diren lau jardunbide egokiak:
- Zahartzearen eta Kronikotasunaren arloko euskal osasun-estrategia: arreta integratua (Euskadi, Espainia)
- Berrikuntza irekiko Kataluniako zentroa, paziente kronikoentzako IKTek lagundutako arreta integratuko zerbitzuei buruzkoa (Katalunia, Espainia)
- OptiMedis eredua – Biztanlerian oinarritutako arreta integratua (Alemania)
- Ibilbide-orri digitala osasun-arreta integratuko sektore baterako (Danimarka hegoaldeko eskualdea)
Lau praktika horien transferentziaren bidez, JADECAREk proposatzen duen osasun-agintaritzek osasun-sistemaren eraldaketaren alderdi garrantzitsu guztiei arrakastaz heltzea lortuko da, irtenbide digitalen bidez arreta bateraturatu bat emanez, pertsona ardatz duena.
JADECAREk hiru fasetan oinarritutako ezarpen-estrategia (implementazio estrategia) erabiliko du, aurrez CHRODIS Plus ekintza bateratuan diseinatua eta erabilia.
Faseak hauek dira:
O Aurre-ezarpeneko fasea: aplikazioa planifikatzea eta prestatzea, non “hurrengo adoptatzaileen” esku-hartzeen ekintza-planak garatuko diren.
O Ezarpen-fasea: abian jartzea eta funtzionamendua, PDSA zikloen metodologian oinarrituta (Plan, Do, Study, Act)
O Ezarpen ondokoa: eraginaren ebaluazioa eta ikaskuntza
Lau Jardunbide Egokien adopzioa, aplikazioa eta iraunkortasuna hobetzeko metodo eta teknika batzuk erabiliko dira.
Arreta sanitarioko sistema integratu berritzaile, eraginkor eta jasangarriak sortzen laguntzea, pertsona ardatz hartuta.
Berrikuntza sustatzea, osasun-sistemen iraunkortasuna handitzea eta osasun-arretaren arloan duten errendimendua eta emaitzak hobetzea.
Osasun-zerbitzuen eraldaketa digitala lortzea, non azken erabiltzaile profesionalek, arretaren erabiltzaileek edo herritarrek, osasun-hornitzaileek, irtenbide digitalak ematen dituzten eragileek eta gobernuek funtsezko zeregina izango duten.
Emaitza horien irismena, eskala eta hedadura desberdinak izango dira “hurrengo adoptatzaile” bakoitzarentzat, haien heldutasunaren, beharren, estrategien eta tokiko baliabideen arabera. Aldaketak lortu nahi dira hainbat arlo eta alderditan:
- Aldaketaren kudeaketa eta arreta-eredu berrantolatuak
- Arreta-zerbitzuetan txertatutako teknologia eta tresna digitalak
- Arreta-ibilbide berrantolatuak, finantzaketa- edo ordainketa-metodo berriak barne.
- Osasun-langileen eginkizunak eta trebetasunak garatzea
- Herritarrak ahalduntzea, osasunaren arretaren arloko erabakiak hartzen aktiboki parte har dezaten
- Errendimendua ebaluatzeko metodo onenak
JADECAREk parte hartzen duten eragileen arteko lankidetza eta konfiantza hobetuko ditu, ezagutzen transferentzia eta ikaskuntza bultzatuko ditu eta arreta integratuari buruzko ebidentzia sortuko du. Horrek onurak ekarriko ditu Ekintza Bateratuaren denbora-esparrutik harago. JADECAREk bere ondorio nagusiak partekatuko ditu eta politiken iraunkortasuna bermatuko du tokiko, eskualdeko eta nazioko arloetan.
Euskadiko jardunbide egokiak, “Zahartzearen eta Kronikotasunaren arloko euskal osasun-estrategia” izenekoak, azken hamar urteetan zahartzeari eta kronikotasunari aurre egiteko ezarritako osasun-estrategia espezifikoak aurkezten ditu.
Euskadik arreta integratua ezarri du sisteman, Erakunde Sanitario Integratuak (ESI) sortuz. Gainera, sistemak arretaren biztanleria-oinarriko ikuspegia ematen lan egin du, prebentziozko esku-hartzeen bidez, baina baita arriskuen estratifikazioaren eta gure herritarren beharretan oinarritutako arreta-planen bidez ere. Azkenik, Osakidetzak arreta ematen jarraitzeari eta pazientearen ahalduntzeari eta autokudeaketari garrantzi berezia ematen die. Euskadiko eOsasun Estrategiak azken urteotan abian jarritako tresna eta plataforma digital ugari biltzen ditu. Horren adibide dira Historia Kliniko Elektroniko Bateratua, E-rezeta, Osasun Karpetak, paziente espezifikoentzako telemedikuntza, Osasun Kontseilua, Osasun Eskola edo herritarrentzat eskuragarri dauden aplikazioak.
Kronikgune Ekintza Bateratuaren koordinatzailea da. 2019an, Espainiako Osasun Ministerioak Kronikgune Institutua izendatu zuen Espainiako Ekintza Bateratuaren erakunde onuradun eta sinatzaile bakarra izateko. Kronikgune Instituturako afiliatutako erakundeak honako hauek dira: Kataluniako AQuAS eta IDIBAPS, Andaluziako Juntako Osasun eta Familia Saila (CSFJA), Gaztela eta Leongo Osasuneko Eskualde Gerentzia (SACYL), Kantabriako Osasun Zerbitzua (SCS), Murtziako Osasun Zerbitzua eta Murtziako Eskualdeko Prestakuntza eta Ikerketa Sanitarioko Fundazioa (FFIS).
- Koordinazioa: Jon Txarramendieta (2022ko azaroaren 20 arte), Yhasmine Hamu, José Mari Aguirre, Ane Fullaondo, Esteban de Manuel.
- Nagusia: Igor Zabala Rementeria, Mikel Ogueta, Antonio de Blas, Begoña Bellarra, Eduardo Millán, Lourdes Ochoa de Retaña, Sonia Navarro del Cabo
Partzuergoko bazkideen zerrenda:
Espainia:
- Instituto de Investigación en Servicios de Salud Kronikgune
- Consejería de Salud y Familias Junta de Andalucía
- Servicio Cántabro de Salud
- Gerencia Regional de Salud de Castilla y León
- Servicio Murciano de Salud
- Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS)
- Institut d’Investigacions Biomèdiquest August Pi i Sunyer (IDIBAPS)
- Fundación Pública Andaluza Progreso y Salud
- Instituto de Investigación Marqués de Valdecilla (IDIVAL)
- Fundación para la Formación e Investigación Sanitarias de la Región de Murcia (FFIS)
Bosnia & Herzegovina:
- Institute for Public Health of the Federation of Bosnia and Herzegovina (ZZJZFBIH) – 2022ko martxoaren 2 arte
Kroazia:
- Croatian Institute of Public Health (CIPH)
- Croatian Health Insurance Fund (CHIF)
Txekiar Errepublika:
- Ministry of Health of the Czech Republic (MZCR)
- University Hospital Olomouc (UHO)
Danimarka:
- North Denmark Region (RND)
- Region South Denmark (RSD)
Estonia:
- Estonian Ministry of Social Affairs (EMSA)
- Viljandi Hospital (VH)
Frantzia:
- Eurometropole de Strasbourg (EUSTRAS)
Alemania:
- Subcontratación de Optimedis
- Behörde Für Arbeit, Gesundheit, Soziales, Familie und Integration Hamburg (BAGSFI)
- Bavarian Health and Food Safety Authority (LGL)
- Zentrum für Telematik und Telemedizin Gmbh (ZTG GmBH)
Grezia:
- 4th Regional Health Authority of Macedonia (4THYPE)
- School of Medicine, Aristotle University of Thessaloniki (AUTH)
Hungaria:
- National Healthcare Service Center (AEEK) – 2021ko ekainaren 30 arte
- Semmelweis University (SU-HSMTC)
- Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház és Rendelőintézet (JFDPK)
- OKFŐ- ORSZAGOS KORHAZI FOIGAZGATOSAG – 2021ko ekainaren 30tik aurrera
Italia:
- Agenzia Nazionale per i Servizi Sanitari Regionali (AGENAS)
- Azienda Sanitaria Locale Napoli 2 Nord–(ASL NA2)
- Regione Lombardia –(LOMBARDIA)
- Agenzia Regionale di Sanita – ARS della regione Toscana –(ARS TOSCANA)
- Azienda Unita Sanitaria Locale Umbria 1 (USL UMBRIA 1)
- Regione Marche (MARCHE)
- PROMIS – Azienda Ulss n. 4 Veneto Orientale (PROMIS)
- Ministero della Salute (Italian Ministry of Health)-MhH)
Letonia:
- National Health Service (NVD)
- Childrens Clinical University Hospital (CCUH)
Lituania:
- Ministry of Health of Lithuania (LR SAM) – 2021ko ekainaren 30 arte
Portugal:
- Central Administration of the Health System (ACSS)
- Universidade NOVA de Lisboa (ENSP/NOVA)
- Shared Services of the Portuguese Ministry of Health (SPMS)
Serbia:
- Ministry of Health of Republic of Serbia (MoHRS)
Eslobenia:
- National Institute of Public Health (NIJZ)
- Health Insurance Institute of Slovenia (ZZZS)
Erresuma Batua:
- Health and Social Care Board (HSCB) NORTHERN IRELAND
Belgika:
- Department for Self-determined Living of the German-Speaking Community of Belgium – 2021 Ekainaren 30tik aurrera.